Wojewódzki Ośrodek Terapii Uzależnień w Rzeszowie
ul. Siemieńskiego 17, 35-203 Rzeszów
17 86 11 640
poczta@wotu-rzeszow.pl

Regulamin Organizacyjny

To jest archiwalna wersja strony z dnia 26.04.2022, 00:00. Przejdź do wersji aktualnej.
Zmieniona z powodu: Poprawa treści

<div class="wp-block-column is-vertically-aligned-top" style="flex-basis:100%">
<p class="has-text-align-center">WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA TERAPII UZALEŻNIEŃ</p>



<p class="has-text-align-center">W RZESZOWIE</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ&nbsp; I</strong></p>



<h3 class="has-text-align-center" id="postanowienia-ogolne"><strong>POSTANOWIENIA OGÓLNE</strong></h3>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 1.</strong></p>



<p>Regulamin określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie.</p>



<p>Wojewódzki Ośrodek Terapii Uzależnień w Rzeszowie jest Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej. Zakład jest zarejestrowany&nbsp; w rejestrze Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzony przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod sygn. akt rej. ZOZ 19 oraz pod numerem KRS 0000006937.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 2.</strong></p>



<p>Ośrodek działa w oparciu o :</p>



<p>1.Ustawę z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U.11. 112.654) ze zm.</p>



<p>2.Ustawę z dnia 27 sierpnia&nbsp; 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U.08.164.1027) ze zm.</p>



<p>3.Ustawę z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U.12.124) ze zm.</p>



<p>4.Ustawę z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości&nbsp; i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U.07.70.473) ze zm.</p>



<p>5.Decyzję Wojewody z dnia 3 sierpnia 1998 r. o wpisaniu Ośrodka do rejestru zakładów opieki zdrowotnej pod Nr 18-00054.</p>



<p>6.Statutu WOTU w Rzeszowie stanowiący załącznik do uchwały NR XXIX551/13 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 28 stycznia &nbsp;2013r. w sprawie nadania Statutu Wojewódzkiemu Ośrodkowi Terapii Uzależnień w Rzeszowie .</p>



<p>7.Postanowienie Sądu Rejonowego, Wydziału XII Gospodarczego w Rzeszowie z dnia 31.12.1998 r. sygn. Akt Nr&nbsp; rej. ZOZ 19 i postanowienie Sądu Rejonowego w Rzeszowie XII Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 9 kwietnia 2001 r. Nr KRS 0000006937.</p>



<p>8. Innych, obowiązujących w zakresie prowadzonej działalności przepisów prawa.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 3.</strong></p>



<p>Zakładem zarządza, kieruje Dyrektor, a także reprezentuje go na zewnątrz.</p>



<p>Dyrektor wykonuje swoje zadania przy pomocy:</p>



<ol><li>Zastępcy Dyrektora do spraw administracyjno –ekonomicznych</li><li>Kierowników bezpośrednio podległych mu jednostek organizacyjnych</li></ol>



<p>W przypadku nieobecności Dyrektora, Zakładem kieruje z-ca&nbsp; Dyrektora ds. administracyjno – ekonomicznych lub inny pracownik wyznaczony przez Dyrektora.</p>



<p>W celach oszczędnościowych oraz usprawnień organizacyjnych funkcjonowania Zakładu, dopuszcza się możliwość połączenia stanowisk.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 4.</strong></p>



<p>Postanowienia regulaminu dotyczą wszystkich pracowników Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie, bez względu na zajmowane stanowisko i rodzaj wykonywanej pracy, a także rodzaj umowy o pracę.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ II</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>CELE&nbsp; I&nbsp; ZADANIA DZIAŁALNOŚCI</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 5.</strong></p>



<p>1.Podstawowym celem Ośrodka jest wykonywanie działalności leczniczej poprzez udzielanie ambulatoryjnych, specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w zakresie leczenia uzależnień oraz promocja zdrowia.</p>



<p>2.Do zadań Ośrodka należy :</p>



<p>&nbsp; 1)&nbsp; realizacja programów psychoterapii dla osób uzależnionych&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>



<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; i współuzależnionych.&nbsp;</p>



<p>&nbsp; 2)&nbsp; realizacja pełnego zakresu indywidualnych świadczeń zapobiegawczo- &nbsp;</p>



<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; – leczniczych.</p>



<p>&nbsp;&nbsp; 3) udzielanie świadczeń rehabilitacyjnych.</p>



<p>&nbsp;&nbsp; 4) prowadzenie działalności mającej na celu promocję zdrowia. &nbsp;</p>



<p>&nbsp;&nbsp; 5) podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ III</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>STRUKTURA ORGANIZACYJNA</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 6.</strong></p>



<p>1.Strukturę organizacyjną Ośrodka tworzą:</p>



<p>1) Dyrektor</p>



<p>do którego zadań należą:</p>



<p>– organizowanie pracy Zakładu w sposób zapewniający należyte wykonywanie działalności leczniczej oraz innych zadań statutowych, w warunkach zgodnych z obowiązującymi przepisami i zasadami, w zakresie ustalonym zawartymi umowami;</p>



<p>– należyte gospodarowanie mieniem Zakładu oraz mieniem Województwa Podkarpackiego przekazanym w użytkowanie Zakładowi;</p>



<p>– wydawanie zarządzeń, regulaminów i innych aktów prawa wewnętrznego Zakładu.</p>



<p>&nbsp;2)Zastępca Dyrektora ds. administracyjno-ekonomicznych&nbsp;</p>



<p>do którego zadań należą:</p>



<p>– &nbsp;administrowanie Zakładem oraz &nbsp;jego &nbsp;infrastrukturą,</p>



<p>– ścisła współpraca z Narodowym Funduszem&nbsp; Zdrowia , Podkarpackim Oddziałem Wojewódzkim&nbsp; Narodowego Funduszu Zdrowia,&nbsp;&nbsp; oraz pozostałymi oddziałami Wojewódzkimi&nbsp; Narodowego Funduszu Zdrowia,</p>



<p>– opracowywanie projektów zarządzeń, regulaminów i innych aktów prawa wewnętrznego Zakładu,</p>



<p>– dokonywanie operacji finansowych,</p>



<p>– kierowanie Ośrodkiem i reprezentowanie go na zewnątrz w przypadku nieobecności Dyrektora,</p>



<p>Uprawnienia i odpowiedzialność zastępcy wynika z upoważnień udzielonych przez Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie.</p>



<p>W wykonywaniu swych obowiązków współpracuje z&nbsp; jednostkami organizacyjnymi Ośrodka.&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>



<p>3) Jednostki działalności medycznej:</p>



<p>1) Przychodnia Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia,&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>



<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp; w ramach której działa komórka organizacyjna:</p>



<p>–&nbsp;&nbsp; Poradnia Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>



<p>2) Przychodnia Terapii&nbsp; Uzależnień od Środków Psychoaktywnych,&nbsp; w ramach której działa komórka organizacyjna:</p>



<p>–&nbsp;&nbsp; Poradnia Terapii Uzależnień od Substancji Psychoaktywnych.</p>



<p>&nbsp;4) Jednostki działalności pozamedycznej oraz inne stanowiska pracy</p>



<p>1) Sekcja Administracyjno – Ekonomiczna.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ IV</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>RODZAJ&nbsp; DZIAŁALNOŚCI&nbsp; LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 7.</strong></p>



<p>1. Ośrodek udziela nieodpłatnie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych&nbsp; w zakresie opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień:</p>



<p>&nbsp; 1) osobom uzależnionym od alkoholu i środków psychoaktywnych&nbsp; zarówno ubezpieczonym jak i nie posiadających ubezpieczenia zdrowotnego.</p>



<p>&nbsp; 2) osobom z zaburzeniami nawyków i popędów (impulsów) objętych ubezpieczeniem zdrowotnym.</p>



<p>&nbsp; 3) osobom współuzależnionym objętych ubezpieczeniem zdrowotnym.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ V</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 8.</strong></p>



<p>1.Świadczenia zdrowotne określone w Rozdziale IV udzielane są w siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie, przy ul. Siemieńskiego 17.</p>



<p>2.Obszar działania Ośrodka obejmuje Województwo podkarpackie.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ VI</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>P</strong><strong>RZEBIEG PROCESU&nbsp; UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ&nbsp; ZDROWOTNYCH</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 9.</strong></p>



<p>1. Ośrodek udziela świadczeń zdrowotnych od poniedziałku do piątku godzinach od 8.00 do 20.00.</p>



<p>2. Pacjenci przyjmowani są do Ośrodka bez skierowania w dniu zgłoszenia lub po wcześniejszym zarejestrowaniu się.</p>



<p>3. Rejestracja pacjentów odbywa się telefonicznie, osobiście lub przez osoby trzecie.</p>



<p>4. Pacjentom zgłaszającym się do Ośrodka po raz pierwszy tworzy się dokumentację medyczną. Dokumentację zakłada pracownik sekretariatu – rejestracji lub osoba, która jako pierwsza udziela świadczenia zdrowotnego.</p>



<p>5. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych:</p>



<p>&nbsp;&nbsp; 1)&nbsp; Proces diagnostyczno – motywacyjny obejmuje:</p>



<p>– ocenę stanu somatycznego i psychicznego,</p>



<p>– skierowanie na niezbędne badania diagnostyczne i konsultacje specjalistyczne,</p>



<p>– leczenie farmakologiczne,</p>



<p>– badanie uzależnienia / współuzależnienia / lub badania psychologiczne,</p>



<p>– motywację do leczenia,</p>



<p>– planowanie terapii,</p>



<p>– podpisanie kontraktu terapeutycznego.</p>



<p>&nbsp;&nbsp; 2) Proces terapeutyczny obejmuje:</p>



<p>– psychoterapię indywidualną,</p>



<p>– psychoterapię grupową,</p>



<p>– porady kolejne terapeutyczne,</p>



<p>– porady kolejne lekarskie,</p>



<p>– kierowanie procesem terapeutycznym,</p>



<p>– nadzorowanie postępów w zdrowieniu,</p>



<p>– w razie konieczności weryfikację planu terapii,</p>



<p>– motywowanie do uczestnictwa w ruchu samopomocowym.</p>



<p>7. Czas trwania procesu terapeutycznego oraz częstotliwość udzielanych świadczeń planuje się w zależności od&nbsp; potrzeb i możliwości pacjenta &nbsp; w oparciu o Programy Terapii, nie może on być krótszy niż 18 miesięcy.</p>



<p>8.Organizacja świadczeń zdrowotnych opiera się na ścisłej współpracy całego zespołu terapeutycznego w taki sposób, aby każdy pacjent mógł korzystać z różnych form terapii prowadzonej przez poszczególnych terapeutów.</p>



<p>9. Każdemu pacjentowi przydziela się terapeutę prowadzącego, który kieruje procesem terapeutycznym i nadzoruje postępy w zdrowieniu.</p>



<p>10. Lekarz psychiatra ocenia stan somatyczny i psychiczny pacjentów,</p>



<p>kieruje na badania diagnostyczne i konsultacje specjalistyczne, które uzna za niezbędne. Prowadzi leczenie farmakologiczne prostych zespołów abstynencyjnych, leczenie farmakologiczne zaburzeń psychicznych i somatycznych, kieruje do leczenia stacjonarnego, udziela konsultacji lekarskich i porad motywujących, prowadzi dokumentację medyczną.</p>



<p>11. Specjaliści terapii uzależnień oraz specjaliści psychoterapii wykonują badania uzależnienia i współuzależnienia, planują terapię, prowadzą psychoterapię indywidualną i grupową oraz konsultacje, kierują procesem terapeutycznym swoich pacjentów, nadzorują postępy w zdrowieniu, prowadzą dokumentację medyczną.</p>



<p>12. Specjaliści terapii uzależnień oraz specjaliści psychoterapii w trakcie szkolenia planują terapię, prowadzą psychoterapię indywidualną i grupową, kierują procesem terapeutycznym swoich pacjentów, nadzorują postępy&nbsp; w zdrowieniu, prowadzą dokumentację medyczną.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ VII</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH KOMÓREK OŚRODKA</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 10.</strong></p>



<p>1.Przychodnią Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia kieruje</p>



<p>specjalista terapii uzależnień – kierownik przychodni, któremu podlega zespół:</p>



<p>– lekarz</p>



<p>– specjalista terapii uzależnień</p>



<p>– osoba w trakcie do uzyskania certyfikatu specjalisty terapii uzależnień</p>



<p>– psychoterapeuta</p>



<p>– osoba w trakcie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty</p>



<p>– instruktor terapii uzależnień&nbsp;</p>



<p>&nbsp;Kierownik jest odpowiedzialny za organizację pracy przychodni&nbsp; i prawidłowe udzielanie świadczeń zdrowotnych w poradni.</p>



<p>2.Przychodnią Terapii Uzależnień od Środków Psychoaktywnych kieruje&nbsp;&nbsp; specjalista psychoterapii – kierownik przychodni, któremu podlega zespół:</p>



<p>&nbsp;– lekarz</p>



<p>– specjalista terapii uzależnień</p>



<p>– osoba w trakcie do uzyskania certyfikatu specjalisty terapii uzależnień</p>



<p>– psychoterapeuta</p>



<p>– osoba w trakcie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty</p>



<p>Kierownik jest odpowiedzialny za organizację pracy przychodni&nbsp; i prawidłowe udzielanie świadczeń zdrowotnych w poradni.</p>



<p>3.Sekcją Administracyjno – Ekonomiczną kieruje kierownik- specjalista ds. osobowych, któremu podlegają pracownicy zatrudnieni na stanowiskach działalności pozamedycznej, pracownicy administracyjni, techniczni&nbsp; i ekonomiczni. Jest odpowiedzialny za organizację pracy i funkcjonowanie administracji.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 11.</strong></p>



<p>1.Do zadań <strong>Przychodni Terapii Uzależnień od Alkoholu i Współuzależnienia</strong> należy:</p>



<p>– realizacja programów psychoterapii dla osób uzależnionych od alkoholu i osób współuzależnionych,</p>



<p>– współpraca oraz wspieranie działalności Klubu Abstynenta oraz grup samopomocowych: AA, Al –&nbsp; Anon, DDA,</p>



<p>-podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników.</p>



<p>1a.Do zadań <strong>Poradni Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia</strong> należy udzielanie indywidualnych świadczeń zapobiegawczo – leczniczych osobom uzależnionym od alkoholu &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; i osobom współuzależnionym, realizacja świadczeń zdrowotnych zakontraktowanych &nbsp;&nbsp;z Narodowym Funduszem Zdrowia tj.:</p>



<p>– sesji psychoterapii indywidualnych,</p>



<p>– sesji psychoterapii rodzinnej,</p>



<p>– wizyty instruktora terapii uzależnień,</p>



<p>– sesji psychoedukacyjnej,</p>



<p>– porady lekarskiej diagnostycznej,</p>



<p>– porady lekarskiej,</p>



<p>– porady/wizyty diagnostycznej,</p>



<p>– porady/wizyty terapeutycznej,</p>



<p>– sesji psychoterapii grupowej.</p>



<p>2.Do zadań <strong>Przychodni Terapii Uzależnień od Środków Psychoaktywnych</strong> należy:</p>



<p>– realizacja programów psychoterapii dla osób uzależnionych od środków psychoaktywnych, osób z zaburzeniami nawyków i popędów (impulsów) oraz osób współuzależnionych,</p>



<p>– współpraca i wspieranie&nbsp; grup samopomocowych: NA, ŻA,</p>



<p>– podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników.</p>



<p>2a. Do zadań <strong>Poradni Terapii Uzależnienia od Substancji Psychoaktywnych</strong> należy udzielanie indywidualnych świadczeń zapobiegawczo – leczniczych&nbsp; pacjentom uzależnionym od środków psychoaktywnych, osobom&nbsp; z zaburzeniami nawyków i popędów (impulsów) oraz osobom współuzależnionym, realizacja świadczeń zdrowotnych zakontraktowanych&nbsp;&nbsp; z Narodowym Funduszem Zdrowia tj.:</p>



<p>– sesji psychoterapii indywidualnych,</p>



<p>– sesji psychoterapii rodzinnej,</p>



<p>– wizyty instruktora terapii uzależnień,</p>



<p>– sesji psychoedukacyjnej,</p>



<p>– porady lekarskiej diagnostycznej,</p>



<p>– porady lekarskiej,</p>



<p>– porady/wizyty diagnostycznej,</p>



<p>– porady/wizyty terapeutycznej,</p>



<p>– sesji psychoterapii grupowej.</p>



<p>3.Do zadań<strong> Sekcji Administracyjno – Ekonomicznej</strong> należy:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>



<p>– przygotowywanie materiałów i wniosków związanych z zatrudnianiem pracowników i rozwiązywaniem umów o pracę, zmianami stanowisk pracy i okresowymi zastępstwami,</p>



<p>– prowadzenie akt osobowych pracowników, ich ewidencji, spraw dotyczących urlopów pracowniczych oraz związanych z czasową niezdolnością do pracy z powodu choroby, opieki lub macierzyństwa,</p>



<p>– kontrola dyscypliny pracy i wykorzystania czasu pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,</p>



<p>– wydawanie pracownikom dokumentów dotyczących ich zatrudnienia zgodnie z obowiązującymi przepisami,</p>



<p>– prowadzenie spraw związanych z przechodzeniem pracowników na emerytury, renty lub zasiłki,</p>



<p>– prowadzenie spraw związanych z kształceniem, dokształcaniem i doskonaleniem kwalifikacji zawodowych pracowników,</p>



<p>– zabezpieczenie potrzeb socjalnych pracowników, prowadzenie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie, opracowywanie planów działalności socjalno –&nbsp; bytowej i ich realizacja,</p>



<p>– opracowywanie analiz i sprawozdań statystycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,</p>



<p>– zabezpieczenie techniczno – eksploatacyjne funkcjonowania Ośrodka &nbsp; w sposób zapewniający sprawne i ciągłe wykonywanie zadań statutowych,</p>



<p>– sporządzanie planów finansowych Ośrodka w oparciu o zakres świadczonych usług medycznych,</p>



<p>– przygotowywanie ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych do Narodowego Funduszu Zdrowia w wymaganej formie,</p>



<p>– kontraktowanie świadczeń zdrowotnych z Narodowym Funduszem Zdrowia,</p>



<p>– prowadzenie rozliczeń oraz korespondencji z Narodowym Funduszem Zdrowia wg obowiązujących zasad,</p>



<p>– przygotowywanie umów o pracę, umów cywilno-prawnych, oraz umów&nbsp; o wolontariat,</p>



<p>– przygotowywanie i prowadzenie postępowania o zamówienia publiczne,</p>



<p>– kontrola faktur,</p>



<p>– składanie zamówień na środki, materiały eksploatacyjne i wyposażenie techniczne,</p>



<p>– ewidencja, rozliczanie i kontrola operacji i zdarzeń finansowych oraz zmian w majątku Ośrodka,</p>



<p>– opracowywanie, aktualizacja i wprowadzanie w życie instrukcji obiegu dokumentów wraz z zakładowym planem kont oraz nadzorowanie jej przestrzegania,</p>



<p>– prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości w tym ewidencji księgowych w zakresie rachunków, zakupów, kosztów, funduszy i nakładów,</p>



<p>– kontrola dokumentów finansowych pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym oraz kontrola operacji finansowych z punktu widzenia legalności, gospodarności, celowości i rachunku ekonomicznego oraz polityki finansowej Ośrodka,</p>



<p>– kontrola obrotu środkami pieniężnymi,</p>



<p>– prowadzenie i kontrola rachunków bankowych i operacji rozliczeniowych prowadzonych przez konta bankowe,</p>



<p>– ewidencja i rozliczanie nakładów pośrednich i bezpośrednich związanych z działalnością Ośrodka, a w szczególności:</p>



<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * rozliczanie amortyzacji,</p>



<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * sporządzanie list wynagrodzeń,</p>



<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * sporządzanie kartotek wynagrodzeń pracowników,</p>



<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * rozliczanie wypłat zasiłków chorobowych, rodzinnych i innych</p>



<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; * naliczanie funduszu świadczeń socjalnych i jego obsługa,</p>



<p>– rozliczanie należności podatkowych, składek ZUS i innych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,</p>



<p>– sporządzanie sprawozdawczości statystycznej, finansowej dla organów merytorycznych oraz sporządzanie okresowych rozliczeń finansowych, w tym bilansów rocznych,</p>



<p>– egzekwowanie należności Ośrodka,</p>



<p>– kontrola, inwentaryzacja i rozliczanie majątku Ośrodka&nbsp; w tym środków trwałych i pozostałych środków trwałych,</p>



<p>– wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Ośrodka.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 12.</strong></p>



<p>1.Przychodnie współpracują między sobą głównie w przypadkach pacjentów&nbsp;&nbsp;&nbsp; z podwójną diagnozą oraz pacjentów uzależnionych krzyżowo, jeżeli potrzeby terapeutyczne pacjenta wykraczają poza możliwości ich realizacji w danej przychodni.</p>



<p>2.Sekcja&nbsp; Administracyjno – Ekonomiczna współpracuje z Przychodnią Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia oraz Przychodnią Uzależnienia od Środków Psychoaktywnych&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; w wykonywaniu zadań dotyczących rejestracji pacjentów, prowadzenia zbiorczej dokumentacji medycznej, statystyki medycznej i sprawozdawczości.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ VIII</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 13.</strong></p>



<p>W celu&nbsp; zapewnienia prawidłowości przebiegu procesu diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania oraz innych działań, zgodnie z zawartymi &nbsp;porozumieniami, umowami, na podstawie indywidualnych skierowań Ośrodek współpracuje&nbsp; z :</p>



<p>1) Wojewódzkim Zespołem Specjalistycznym w Rzeszowie w zakresie wykonywania badań diagnostycznych, laboratoryjnych i konsultacji specjalistycznych.</p>



<p>2) Szpitalem Wojewódzkim Nr 2 w Rzeszowie w zakresie wykonywania badań diagnostycznych: EEG i KT.</p>



<p>3) Pogotowiem Ratunkowym w Rzeszowie, w zakresie transportu sanitarnego.</p>



<p>4) Obwodem Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Rzeszowie, w zakresie koordynacji i racjonalizacji działań SP ZOZ dla których Województwo Podkarpackie jest podmiotem tworzącym.</p>



<p>5) Placówkami prowadzącymi leczenie substytucyjne.</p>



<p>6) W razie potrzeby pacjenci kierowani są do oddziałów leczenia alkoholowych zespołów abstynencyjnych, oddziałów detoksykacyjnych, oddziałów terapii uzależnień, oddziałów psychiatrycznych na podstawie skierowania, po wcześniejszym ustaleniu terminu przyjęcia.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ IX</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ</strong></p>



<p>Ośrodek prowadzi dokumentację medyczną dotyczącą osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem ochrony danych osobowych zawartych w dokumentacji oraz udostępnia dokumentację zgodnie&nbsp; z obowiązującymi przepisami. Za udostępnianie dokumentacji medycznej Ośrodek pobiera opłaty według cennika stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ X</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ODPŁATNYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 14</strong><strong>.</strong></p>



<p>1.Ośrodek udziela odpłatnych świadczeń zdrowotnych:</p>



<p>1) osobom nieuprawnionym do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych.</p>



<p>2) świadczeń zdrowotnych nie objętych kontraktem z Narodowym Funduszem Zdrowia.</p>



<p>2. Świadczenia udzielane są przez pracowników Ośrodka, &nbsp;w godzinach pracy Ośrodka, a nie objętych harmonogramem pracy dla poszczególnych pracowników, zawartym w umowie z Narodowym Funduszem Zdrowia.</p>



<p>3. Termin udzielania odpłatnych świadczeń zdrowotnych ustalany jest indywidualnie przez sekretariat- rejestrację ośrodka.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ XI</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>WYSOKOŚĆ OPŁAT&nbsp; ZA UDZIELANE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE INNE NIŻ FINANSOWANE ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH.</strong></p>



<ol><li>Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są po wcześniejszym wniesieniu opłaty w Sekcji Administracyjno- Ekonomicznej Ośrodka.</li><li>Ośrodek pobiera opłaty za świadczenia zdrowotne według cennika stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.</li></ol>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ XII</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>SPOSÓB&nbsp; KIEROWANIA&nbsp; KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI PRZEDSIĘBIORSTWA PODMIOTU</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 15</strong><strong>.</strong></p>



<p>&nbsp;1. Dyrektor samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Ośrodka i ponosi za nie odpowiedzialność.&nbsp;&nbsp;</p>



<p>&nbsp;2. Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników Ośrodka.</p>



<p>&nbsp;2a. Dyrektor zarządza i kieruje Ośrodkiem przy pomocy &nbsp;zastępcy Dyrektora do spraw administracyjno–ekonomicznych i kierowników jednostek organizacyjnych.</p>



<p>&nbsp;3. W razie nieobecności w pracy kierownika jednostki organizacyjnej, zastępstwo pełni pracownik wyznaczony przez kierownika.</p>



<p>&nbsp;4. W przypadku nieobecności pracownika, jeśli zachodzi taka potrzeba kierownik rozdziela jego obowiązki pomiędzy innych pracowników danej komórki.&nbsp;&nbsp;</p>



<p>5.Organizacja pracy polega na podziale zadań między samodzielnymi komórkami oraz podziale czynności między pracownikami pełniącymi w nich funkcje.</p>



<p>6.Kierownicy komórek organizacyjnych podlegają bezpośrednio dyrektorowi Ośrodka, a pracownicy kierownikom.</p>



<p>7.Struktura organizacyjna zakładu została określona w Statucie Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnień w Rzeszowie.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 16.</strong></p>



<p>1.Pracownik wykonuje polecenia wydane przez bezpośredniego przełożonego. W razie&nbsp; wydania polecenia przez przełożonego wyższego stopnia , pracownik ma obowiązek je wykona po zawiadomieniu swojego bezpośredniego przełożonego. Polecenia powinny dotyczyć&nbsp; pracy i nie mogą by sprzeczne&nbsp;&nbsp;&nbsp; z przepisami prawa lub umową o pracę.</p>



<p class="has-text-align-center"><strong>ROZDZIAŁ XIII</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>POSTANOWIENIA KOŃCOWE</strong></p>



<p class="has-text-align-center"><strong>§ 17</strong><strong>.</strong></p>



<p>1. Regulamin ustalony przez Dyrektora Ośrodka opiniuje Rada Społeczna.</p>



<p>2. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje przez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń.</p>



<p>3. Z postanowieniami Regulaminu zapoznaje się wszystkich pracowników Ośrodka.</p>



<p>4. Tekst regulaminu otrzymują kierownicy komórek organizacyjnych Ośrodka.</p>



<p>5. Regulamin wchodzi w życie po zaopiniowaniu przez Radę Społeczną Ośrodka. &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p>
</div>

Opublikował: Grzegorz Konsur
Publikacja dnia: 26.04.2022, 09:53
Dokument oglądany razy: 168
Podpisał: Grzegorz Konsur
Dokument z dnia: 26.04.2022